• 150 g ryżu carnaroli lub arborio
  • 15 zielonych szparagów
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • ok. 1 litr bulionu (tu: warzywny)
  • kieliszek białego wytrawnego wina
  • 50 g twardego sera z koziego mleka (świeżo startego)
  • duża szczypta szafranu
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia

Risotto alla milanese ze szparagami.

Risotto należało swego czasu do zestawu moich ulubionych potraw i przyrządzałem je wówczas bardzo często. Dziś robię je już znacznie rzadziej, choć wciąż bardzo lubię zarówno je przygotowywać (mieszanie risotto niesamowicie uspokaja), jak i oczywiście jeść 🙂

Klasyczne risotto alla milanese tym różni się od czystego risotto z szafranem, że przyrządza się je z obowiązkowym dodatkiem szpiku wołowego. A u FiKa mały trik 😉 – zamiast SZpiku dodaję SZparagi. Z technicznego punktu widzenia nie jest to zatem risotto alla milanese, ale jest nim mocno inspirowane, pełne szafranu, a dodatkowo lżejsze i dzięki temu jeszcze bardziej w letnim stylu 🙂

Sprawdź też kilkadziesiąt innych przepisów na RISOTTO

 

PRZEPIS:

  1. Posiekaj cebulę i czosnek. Szparagi pokrój na nieduże kawałki, główki odłóż.
  2. Na patelni rozgrzej olej. Podsmaż cebulę i czosnek mieszając, aż zmiękną, ale nie zrumienią się. Dodaj ryż i, mieszając, podsmażaj kilka minut, aż ziarna staną się częściowo przezroczyste.
  3. Wlej wino i, mieszając, zaczekaj aż odparuje, a następnie dodaj porcję gorącego bulionu i szafran. Dopraw solą i pieprzem w razie potrzeby (jeśli bulion nie był wystarczająco przyprawiony).
  4. Gotuj risotto przez ok. 18 minut, nieustannie mieszając i dolewając kolejną porcję gorącego bulionu za każdym razem, gdy wcześniejsza zostanie wchłonięta przez ryż.
  5. Dodaj szparagi i gotuj jeszcze ok. 2 minuty, a następnie dodaj główki szparagów i gotuj, mieszając, jeszcze minutę.
  6. Zdejmij risotto z ognia, dodaj świeżo starty ser i wymieszaj. W razie potrzeby dodaj jeszcze odrobinę bulionu, a jeśli potrzebujesz – trochę masła*. *

*Ja pomijam – wersja fit 🙂