• 3 łodygi rabarbaru
  • ok. 200 ml soku z granatów
  • 12-14 truskawek
  • 4 garście borówek amerykańskich
  • 2 łyżeczki miodu (tu: tymiankowy)
  • ok. 50 g fety
  • garść orzechów nerkowca

Rabarbar, truskawki, borówki i feta.

Rabarbar świetnie łączy się ze słodkimi miękkimi owocami, takimi jak np. truskawki, maliny, borówki czy morele. Zestaw pt. rabarbar + truskawki to zawsze HIT, dlatego warto korzystać z niego przez cały sezon.

Każda okazja jest dobra: sorbety, lody, inne desery, zapiekanka, makaron z owocami, crumble albo owsianka, smoothies i koktajle… Dodawaj rabarbar do wszystkiego 🙂

Rabarbar to także świetne źródło witaminy A, C, E oraz potasu, kwasu foliowego i błonnika. Z drugiej strony, rabarbar zawiera również kwas szczawiowy, dlatego osoby z niewydolnością nerek lub chore na reumatyzm powinny go unikać. Z kolei lecznicza odmiana rabarbaru – rzewień lekarski – wykazuje właściwości antyoksydacyjne i antynowotworowe.

Polecam również przepisy na:

PRZEPIS:

  1. Opłukane łodygi rabarbaru obierz ze skórki i pokrój na ok. 6 cm kawałki. Odetnij końcówki truskawek z szypułkami.
  2. Rozgrzej patelnię przeznaczoną do smażenia bez tłuszczu i ułóż na niej truskawki stroną od odciętej szypułki. Smaż, aż spód truskawek ładnie skarmelizuje się.
  3. W tym czasie do płytkiego rondla wlej sok z granatów (czysty, 100% owoców, bez cukru) i ułóż w rondlu kawałki rabarbaru (w jednej warstwie). Duś rabarbar (w razie potrzeby obróć kawałki – w trakcie – na drugą stronę), aż zmięknie, ale zachowa kształt.
  4. Ułóż po kilka kawałków rabarbaru na środku dużego talerza. Jeśli w rondlu zostało za dużo soku, odlej trochę, a resztę zredukuj na dużym ogniu, uzyskując gęsty syrop. Polej syropem rabarbar.
  5. Dodaj na talerz truskawki. Posyp borówkami, pokruszoną fetą i grubo posiekanymi orzechami nerkowca. Całość skrop odrobiną miodu.