Szparagi z musztardą i jajkiem.

Musztarda po obiedzie? Nie tym razem. Szparagi, musztarda i jajko – na wiosenne zielone śniadanie. Szparagi z musztardą i jajkiem jako śniadanie sprawdzają się znakomicie, ponieważ przygotowanie tego prostego danka zajmuje dosłownie kilkanaście minut. Z 4 kg zielonych szparagów kupionych kilka dni temu u Majlertów, 2 kg spożytkowałem właśnie tak i Wam polecam to samo 🙂

Szparagi zachowują doskonałą chrupkość (pamiętaj, by nie przetrzymać ich na patelni!) i tworzą zgrany duet z soczystymi, chrupiącymi rzodkiewkami. Szpinak i musztarda dopełniają dzieła. Dzięki pysznej, aromatycznej musztardzie o nietuzinkowym smaku nie dodaję żadnych dodatkowych przypraw – nie ma takiej potrzeby. Musztardę dodaj na sam koniec, gdy zdejmiesz patelnię z ognia, wtedy najlepiej połączy się z gorącymi warzywami, a jednocześnie nie straci zbyt wiele ostrości.

Warzywa podałem z prostym jajkiem sadzonym, bo szparagi i jajka to sprawdzony zestaw. Jeżeli tylko masz ochotę, zamiast jajka sadzonego ugotuj jajko w koszulce. A jeśli zrezygnujesz z jajek i masła, otrzymasz świetne i jeszcze prostsze wegańskie danie z ledwie czterech głównych składników.

Sprawdź też inne przepisy na szparagi.

Szparagi z musztardą i jajkiem

Szparagi z musztardą i jajkiem

Szparagi z musztardą i jajkiem – SKŁADNIKI na 2 porcje:

  • 500 g zielonych szparagów
  • pęczek rzodkiewek
  • 150 g młodego szpinaku (baby)
  • 4 kopiaste łyżeczki (= ok. 100 g) musztardy z chili i imbirem Towary Niezwykłe
  • 2 jajka (zerówka, wolny chów)
  • szczypta soli roztartej w moździerzu
  • duża szczypta czarnego pieprzu roztartego w moździerzu
  • duża szczypta pikantnego pimentonu (wędzonej papryki) lub zwykłej mielonej papryki
  • łyżka listków świeżej mięty
  • olej i ghee (lub masło klarowane) do smażenia

Szparagi z musztardą i jajkiem – PRZEPIS:

  1. Odłam zdrewniałe końcówki szparagów. Szparagi pokrój na ukos na kawałki. Rzodkiewki pokrój na kawałki (każdą rzodkiewkę kroję na sześć cząstek).
  2. W głębokiej patelni rozgrzej trochę oleju. Dodaj szparagi i rzodkiewki. Przykryj patelnię pokrywką i smaż całość na małym ogniu przez ok. 4-5 minut. W tym czasie przemieszaj składniki raz lub dwa razy. 
  3. Zdejmij pokrywkę i dodaj szpinak. Mieszaj przez chwilę, aż liście stracą objętość. Zdejmij patelnię z ognia, dodaj musztardę i wymieszaj.
  4. W tym czasie na drugiej patelni usmaż jajka sadzone – na ghee, maśle klarowanym lub oleju kokosowym. Dopraw je solą, pieprzem i pimentonem (albo inaczej, wedle własnego uznania).
  5. Przełóż warzywa na talerze, na wierzchu wyłóż jajka sadzone. Porcje posyp posiekanymi lub porwanymi w palcach listkami mięty.

Szparagi z musztardą i jajkiem