• 3 duże dojrzałe banany
  • 125 g gorzkiego surowego kakao
  • 50 g orzechów włoskich
  • 50 g odtłuszczonej mąki kokosowej

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe. Wegańskie i bezglutenowe.

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe z orzechami włoskimi

To lekki dietetyczny deser, zdrowszy niż tradycyjne ciasta. Krótka lista składników i rewelacyjny efekt.

Ciasto jest zwarte, wilgotne i bardzo czekoladowe, a przepis – błyskawiczny i banalnie prosty. Uwaga: nie wymaga nawet użycia piekarnika.

Lista składników sprowadza się do czterech produktów: bananów (powinny być dojrzałe i jak najsłodsze), surowego kakao najlepszej jakości, mąki kokosowej i orzechów włoskich. Jeśli wolisz, możesz zastąpić je dowolnymi innymi orzechami, np. nerkowcami, pekanami, laskowymi, pistacjami, orzechami brazylijskimi czy nawet migdałami.

Ciasto nie zawiera glutenu, dodanego cukru ani laktozy. Jest w 100% bezglutenowe i wegańskie.

Jeśli lubisz mocno słodkie smaki albo użyjesz umiarkowanie słodkich bananów, zastąp część kakao (np. połowę) karobem albo ewentualnie dodaj trochę cukru kokosowego lub nierafinowanego organicznego cukru pudru.

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe

Z podanych proporcji składników otrzymasz 10 porcji o wadze ok. 50 g każda. Jedna porcja ma około 120 kcal.

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe – PRZEPIS:

  1. Banany obierz ze skóry i rozgnieć widelcem na papkę.
  2. W robocie kuchennym wymieszaj kakao, mąkę i banany. Odpowiednio wyrobiona masa powinna utworzyć lepką, dość elastyczną kulę ciasta.
  3. Do ciasta dodaj orzechy w dużych cząstkach. Jeśli wolisz, możesz je rozdrobnić (posiekać albo np. rozetrzeć w moździerzu). Wmieszaj orzechy w ciasto, ugniatając je dłońmi.
  4. Płytkie ceramiczne naczynie (użyłem kwadratowego naczynia o wymiarach 17×17 cm) wyłóż pergaminem (papierem do pieczenia), przełóż masę na papier, wyrównaj dłońmi i starannie dociśnij. Ważne, by masę rozprowadzić równomiernie, tak by była możliwie równej grubości w całym naczyniu.

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe

5. Naczynie z ciastem wstaw na noc do lodówki.

6. Wyjmij papier z ciastem z naczynia i ostrym nożem potnij ciasto na porcje (tu: 10 sztuk po ok. 50-55 g). By porcje były ładniejsze, możesz odciąć nierówne zewnętrzne krawędzie.

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe

7. Przechowuj w lodówce, przełożone papierem do pieczenia.

8. Ciasto możesz przechowywać w lodówce do tygodnia, ale i tak tyle nie wytrzymasz 😉

Smacznego!

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe

Dietetyczne ciasto czekoladowo-bananowe