Sałatka z komosy i daktyli.

Dla nas quinoa jest tym, czym dla wielu innych osób jest chleb. Bazą i nadbudową najróżniejszych posiłków. Wspaniała sama w sobie, w sałatkach, w zapiekankach, jako baza „owsianki” z owocami, dodatek do dowolnie przyrządzonych warzyw, ryb czy owoców morza albo jako podstawa zabieranego codziennie do pracy lunchboxa. Komosa jest pyszna, a sałatki z jej dodatkiem smakują rewelacyjnie. W tym przepisie doskonale sprawdza się połączenie warzyw, świeżych daktyli i krótko marynowanej w soku z limonki czerwonej cebuli. Wszystkie te dodatki sprawiają, że sałatka nabiera głębokiego, wielowymiarowego smaku.

Użyj dowolnych papryk (takich, jakie lubisz), a ilość warzyw dopasuj do własnych preferencji. Proporcje, które podaję poniżej, uważam za optymalne (komosa powinna stanowić podstawę całości), ale nie ma przeszkód, by zmienić to czy owo. Jesz jak chcesz 😉

Olej z orzechów włoskich

Zamiast oliwy extra vergine, do sałatki dodaję olej z orzechów włoskich (których – jak co roku – mam klęskę urodzaju). Olej wspaniale podkreśla lekko orzechowy smak komosy i pięknie łączy się z pozostałymi składnikami. Tłoczę go na zimno w domowej prasie do oleju Wartmann, o której więcej przeczytasz w tych wpisach:

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli – SKŁADNIKI na 2 porcje:

  • 200 g białej quinoa (komosy ryżowej)
  • czerwona cebula
  • marchew – 1 sztuka
  • pietruszka – 1 sztuka
  • pół średniego selera
  • 1 albo pół zielonej papryki
  • pół żółtej papryki
  • mała cukinia (albo pół dużej)
  • pestki z połowy granatu
  • ok. 6-8 świeżych daktyli Medjool, wypestkowanych
  • garść pistacji, niesolonych i nieprażonych
  • duża garść listków świeżej mięty
  • duża garść listków świeżej kolendry
  • 2-3 limonki (na sok)
  • surowy olej z orzechów włoskich (zamiast oliwy extra vergine) tłoczony na zimno w domowej prasie do oleju Wartmann
  • łyżeczka pieprzu voatsiperifery, roztartego w moździerzu (voatsiperifery ma łagodny, owocowy aromat)
  • pół łyżeczki różowego pieprzu

Sałatka z komosy i daktyli – PRZEPIS:

  1. Czerwoną cebulę posiekaj, przełóż do miseczki i zalej sokiem z limonek. Odstaw. W tym czasie przygotuj pozostałe składniki sałatki.
  2. Ugotuj quinoa (1 część komosy na 2 części wody, ok. 12 minut od momentu, gdy woda zacznie wrzeć) i przełóż do dużej miski.
  3. Marchew, pietruszkę i seler posiekaj w drobną kostkę. Warzywa podsmaż w głębokiej patelni, co jakiś czas mieszając, aż zmiękną, po czym przełóż do miski.
  4. W tym czasie posiekaj w drobną kostkę cukinię i paprykę. Podsmaż w tej samej patelni i przełóż do miski z innymi składnikami.
  5. Dodaj czerwoną cebulę wraz z marynatą z limonki, grubo posiekane (lub porwane na kawałki) świeże daktyle, pieprz, zioła i większość grubo posiekanych pistacji. Wlej olej z orzechów i wymieszaj całość.
  6. Przełóż sałatkę na duży talerz. Dodaj pestki granatu, pozostałe pistacje i różowy pieprz. Całość dodatkowo skrop olejem.

Niezależnie od tego, co planujesz kupić w e-sklepie Ronic pamiętaj, że kod FACETIKUCHNIA daje Ci dodatkowe 5% zniżki na wszystko i łączy się z innymi rabatami. Rabat działa na pełną wartość koszyka – za wszystko co kupisz, zapłacisz mniej!

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli

Sałatka z komosy i daktyli